08 May 2009

KEDEKUT DAN PEMURAH


aku masih teringat..masa mula2 berkecimpung dalam dunia foto...
aku sendiri mengatakan setiap gambar yang aku ambil
totally like $#!t...
betul..ini adalah kata hati aku sendiri...
namun aku cuba jadikan sebagai cabaran buat diri aku....
menjadi seorang foto bukan semestinya kamu

was born to be photographer
...

ia semua datang dari usaha...iltizam...gigih dan kreativiti...
that's why aku takkan segan bila aku blajar dari kawan2 aku...
credited to my pal En Faisal Mokhtar...tanpa segan silu...tak kedekut ilmu...
tidak seperti lain2....hanya suka memberi tunjuk ajar seperti orang yg tak nak mengajar...dia mengajar aku dgn sungguh2...well to all newbie out there...jgn segan silu nak bertanya...

"mcm mana nak amik gambar tu??..gambar nie??guna 'f' apa??..iso berapa....dll"

rakan aku juga pernah berkata...chinese and indians tak lokek menyedekahkan ilmu tentang fotografi...ke mana orang2 kita??..melayu kita...

p/s : aku tidak mengkritik bangsa aku sendiri...namun apa yang aku katakan ini sebagai satu cabaran buat anak2 melayu dalam dunia foto...jangan lokek menyedekahkan ilmu anda...
JANGAN

No comments:

Post a Comment